2010. október 25., hétfő

Norvégia az én szememmel..........(6)






Legutóbb a norvégiai alkohol vásárlásról adtam ízelítőt. Egy kicsit folytatnám az alkoholos  témát, mert nekem írtó érdekes a dolog. Méghozzá  az a része, hogy itt ha valami rosszat csinálsz részegen az bocsánatos bűn.
Egészen elképedve hallgattam annak idején( amikor a férjem még nem volt a férjem, csak jó barátom és kint zenélt egy zenekarral itt) , hogy miket műveltek a lányok. Képzeljétek el, hogy a lányok azért piáltak, vagy csak úgy tettek mintha piásak lettek volna, hogy elmehessenek a zenekar tagjaival a ”kedvüket tölteni", botrány nélkül. Ha nem derült ki, akkor oké volt, de ha kiderült akkor elég volt csak annyit mondani, hogy annyit ittam, hogy nem emlékszem rá mit csináltam. Evvel le is volt tudva a dolog.
Ez a módszer a mai napig tartja magát.
Nem régen volt a rádióban egy műsor, ahol arról beszéltek, hogy 10-ből 7-en megcsalják a feleségüket vagy a férjüket egy-egy italozással egybekötött vállalati bulin. Eddig is így volt, de most azért lett érdekes a téma, mert kezdenek elszaporodni  megint a nemi a betegségek. A megfertőzödtek  igen nagy százaléka azt gondolta, hogy ilyen alkalommal fertőződött meg, mert más alkalom nem volt.
A dolog az úgy van, hogy karácsony környékén a cégek, üzemek és általában a nagyobb munkáltatók minden évben szerveznek évbúcsúztató bulit az un. „ Jüleburt” (fonetikusan), ami karácsonyi asztalt jelent. Sokszor szállodában, de nagyon sokszor a dánokhoz vagy a németekhez közlekedő kompokon rendezik meg.  Ott pedig, mint már meséltem folyik a szesz és a buli általában ágyba bújással ér véget. Másnap meg az” én nem emlékszem mi történt” mesével folytatódik.
Egyébként nem csak a magánéletben  bocsánatos bűn a piálás. Sajnos az igazság szolgáltatásban is. Az ítélet hozatalkor bizony a bírók enyhítő körülménynek veszik, ha valaki részegen vagy narkósan követett el valamit.
Az utóbbi idők egyik legfelháborítóbb ítélete az volt, hogy egy fiatal hapsi narkósan+piásan felmászott egy iskola második emeletére ahol egy fiatal tanárnő lakott,  megerőszakolta és megölte őt. A hapsit 2 vagy 3 évre ítélték(nem vagyok egészen biztos benne), az enyhítő körülményeket (pia, drog) figyelembe véve. Teljesen fel volt háborodva a közvélemény, de főleg a lány szülei. Bezzeg ha józanul sikkasztott volna min. 8 év járt volna neki.
Ehhez az ítélethez azt is tudni kell, hogy itt 9 hónap, 1 év börtönnek felelnek meg . Tehát ha valakit elítélnek 3 évre, akkor gyakorlatilag 27 hónapot kell csak leülni. Ráadásul a börtönök olyanok, mint a szállodák. Bizonyos kötöttségek mellett szinte mindent csinálhat az elítélt.  Jár szabadság, haza lehet menni, számítógép, mobiltelefon, tanulás, konditerem, stb.  


1 megjegyzés: