2010. október 13., szerda

Ősz van..........




Idén nagyon gyorsan jött az ősz és a hideg is. Már előkerültek a meleg dzsekik, meg a meleg csizmák, hiszen ezen a héten 0 fokos reggelek voltak.  A hét végére -4 fokot igértek éjszakára, így bementettem a virágaimat. Már a hét elején megcsináltam a helyüket a kamrában. Minden évben húzom, halasztom a bevitelt, mert sajnálom levágni a virágokat. Meg valahogy olyan hihetetlennek tűnik, hogy egy-két nap múlva ilyen hideg lesz, amikor még virágban van a kert. 
 

Így aztán a pocokra kerültek a fuksziák, a muskátlik. a szerelem virág, az olajfa, babér. Majd holnap még az encián, a leander és a sétányrózsa.  Viszont nagyon örülök a két télálló fuksziának, mert nagyon jól érzik magukat a helyükön.

Kivettem a földből a hagymás lóhere virágot és a páva liliomot. Ezt a virágot nagyon szeretem. Ugyan nem tudom, miért liliom a neve, mert arra aztán tényleg nem hasonlit. De nagyon szép és egyfolytában virágzik.  
Még várom, hogy megérkezzenek a ciklámen gumók, amiket a barátnőm már a mútl héten feladott és még ősszel el kell ültetnem, hogy jövőre legyen belőle virág.
Remélem idén nem jön meg olyan hamar a tél, mint 1993-ban. Október 15-én leesett a hó és meg is maradt egészen következő év április végéig. 
Szép időt szeretnék. Pár éve olyan kellemes idő volt, hogy  decemberben is,  virágoztak a rózsák. Na, ezt idén is el tudnám képzelni, főleg, hogy minden rózsabokor tele van bimbóval. Sajnos nem valószinű, hogy 
lesz belőle virág a minuszos éjszakák után.


2 megjegyzés: