2012. július 4., szerda

Nyílnak a virágok.........

.

Vegyes lobélia a bejárati ajtónál


Csináltam egypár képet a virágaimról. Többre egyenlőre nem telik, csak, hogy kisántikáljak a kertbe. Már a felfelé fotózás sem egyszerű. A kerten látszik, hogy kicsit elvadult, de szépen nyílnak a virágok, gondoltam megosztom veletek.


Kelmatisz - futórózsa és lábaiknál a árnyliliom

Ugyanaz picit közelebbról

Nóri dáliáli a padon - csigaveszély miatt a magasban

Bazsarózsa - imádom az illatát

A kaktusz tele bimbóval

Zolitól kapott rózsa

A sarkantyú virágok nagyon beindultak

Szerelem virág tavaly virágzott először, most 3 bimbója is van

.

14 megjegyzés:

  1. Imola drága, látom csak nem bírod ki, hogy semmit ne csinálj....:)
    Szépek a virágaid! Nálam nem nagyon alakul a sarkantyú, biztosan nagyon meleg van...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek kaptak jó sok tápot és rengeteg vizet. Lehet a nagy meleg is közrejátszik benne.
      Már nagyon nehezen viselem ezt a korlátozott mozgást. Nem vagyok ehhez hozzászokva.

      Törlés
  2. Gyönyörűek a virágaid !Látszik hogy szereted őket!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek a virágaid, aranyos kis kerted van. Nagyon tetszik a sarkantyú virág így felfüggesztve, újra kedvet kaptam hozzá. Én azért szoktam le róla, mert folyton betetvesedett. Azért csak óvatosan az
    "ugrabugrálással".:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A felfüggesztés ötletét a régi lakásunknál láttam. A szomszéd csaj tyúkhálót tett a falra és arra futtatta fel. Most meg azért csináltuk így, mert a szomszédasszonyom adta az összeset és gondoltam fusson már át hozzá is.

      Törlés
  4. Szépecskék mind, nekem a vegyes lobélia a kedvenc :)de persze a rózsák a cserép öntözőbe is, meg a sarkantyúka, meg a....:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lobélia nekem is a gyengéim. Van egy fantasztikus kék árnyalata amit nagyon szeretek. De most már évek óta a vegyest keresem és veszem meg, mert az olyan kis vidám a bejárat mellett és nem igényel túl sok napot sem.

      Törlés
  5. Érdekes a Sarkantyúvirágra azt hallottam, hogy a gyümölcsfa tövéhez telepítve, megakadályozza a tetvesedést. :-O Egyébként nekem sem nagyon akar beindulni. Pedig locsolom.
    Szépek a virágaid. Jobbulást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet. Én a levenduláról hallottam ugyanezt. Egy biztos, rengeteg tápgolyócska van a ládában. Lehet, ez hiányzik a tieidnek is.
      Köszi, igyekszem.

      Törlés
    2. Képzeljétek!
      Ma reggel locsolás közben arra lettem figyelmes, hogy azok a sarkantyúcskáim, ami nem a fák köré lettek vetve, hanem a virágok közé elszórtan, gyakorlatilag felzabálták a tetvek (vagy mik, ezek mintha nagyobbak lennének, mint a levéltetvek)sőt, már a nyuszi füleimet is kóstolgatják (ide egy hajtépős smiley-t tennék, ha lenne)Munkába indulás előtt nem tudtam mit tenni, de délután valamit csinálnom kell. Gyanítom, hogy a tehetetlen toporgásnál többet nem tudok csinálni. Mindenesetre kitéptem a tetves egyedeket és kidobtam.

      Törlés
    3. Ancsa vegyél valami tetű írtót és fújd le vele. Megértelek. Én szélmalom harcot vivok az ibériai csigákkal. Mindenhova felmennek és mindent megrágnak. De láss csodát, a sarkantyúkákat egyenlőre nem szeretik.......

      Törlés
  6. Kedves Luca! Nekem is nagyon tetszenek a virágaid! Igaz felüdülés volt látni. Nálam is szinte minden tetves ahogy ancsapancsa írta! Utálom, és szívem szerint én is ua a jelet tenném ide!!!! Mi nem merünk vegyszert használni a kertbe a kicsik miatt, ezért nem is vásárolok! A szárazság a trópusi meleg és a kártevők!

    De a tieid azok gyönyörűek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi ez a tetvesség azért érdekes, mert főleg párás, meleg időben szoktak a tetvek elszaporodni. A levendula, a fokhagyma elüzi a tetveket. Meg a katicabogár. Én leszoktam szedni kézzel is.
      De találtam bio tetűírtó szert, ami nem mérgező.
      "20 liter vízbe 5 kiló friss csalánt kell beáztatni, és napos helyen erjedni hagyni, kb. 10-12 napig. Ezt a koncentrált levet kell ötszörösére higítani tiszta vízzel, és ezt permetezni vagy kiöntözni."

      Törlés