2013. november 27., szerda

Egy kis vegyes......




Varrok, de egyenlőre nem mutatható, mert ajándékok lesznek. Azért van egy-két dolog, amit szeretnék veletek megosztani.
Egy hete vettem egy amarilliszt két virághajtással. Az egyik hajtás jóval kisebb volt, mint a másik. De úgy látszik, úgy döntött, hogy nem akar második virágszál lenni és napok alatt behozta a másik hajtást. Így aztán gyönyörűségemre egyszerre nyilik mindkettő 4-4 virággal


Mielőtt ide költöztünk volna(18 éve), itt egy gyönyörű, mesébe illő, sötét fenyő erdő volt. Miután lakóterületté nyílvánították kivágták a fákat, de a házak között hagytak egy 10 m széles erdősávot. Az első években nagyon sok fa kidőlt vagy eltörött, mert az erdő közepéről szélre kerülve nem voltak elég erősek a széllel szemben. Kertünk végében mi is láttuk amikor nagy szél volt, hogy a hatalmas fenyők gyökerei emelgették a földet..... Az egyik rá is dőlt a szomszéd házára. Azonban az eltelt évek alatt annyira besürűsödött a terület és úgy megnőttek a fák, hogy már délután kettőtől nem kaptunk napot.. Így aztán írtunk a kommünének, hogy jöjjenek ki és vágják le a túl magas fákat. Kijöttek, de miután le nem vágnak fát, csak ki, így rendesen kiritkították az erdősávot, amit most nem is lehet erdősávnak nevezni. A szomszédok nagyon örülnek, hogy végre látják a napot( télen annyira alacsonyan jár a nap nálunk, hogy tényleg jogos volt a kérésük) nekem viszont fáj a szivem és annak örülök, hogy az egyik szép, öreg fenyőt sikerült megmentenem. Tudom, egypár év és megint szép dús lesz a mögöttünk lévő terület, de most hiányérzetem van.....






És a fagyos éjszakák gyönyörű jégvirágokat rajzoltak az autók szélvédőjére. Nem tudok betelni velük






8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű az amarillisz!
    Így valóban sokkal jobb a kis erdős rész!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éppen ma beszéltem az egyik szomszédasszonnyal, ő fantasztikus boldog......

      Törlés
  2. Csodaszép a virágod:) Bizony nem örülnék, ha kivágnák itt a fákat, igaz sokat kivágtak tüzifának, de nem a közvetlen közelben. Jégvirág rajongó vagyok én is, na meg a felhők, napkelte, napnyugta....:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Höhö, ezt a felsorolást akár én is írhattam volna.....

      Törlés
  3. Látod, nem hívtak erdészt - aki megmondta volna, mi lesz a fákkal.....
    Felolvastam a Férjnek amit írtál.....
    Az amarilliszed gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  4. Hivatásos favágók voltak, akik vágtak. Ma letakartam a virágágyásaimat, még rengeteg legallyazott ág van ami elvitelre vár. Így aztán tobzódtam a fenyőgallyakban

    VálaszTörlés
  5. Sajnálom a fákat nagyon, de legalább egyet megmenthettél...Legyen ez egy kis vigasz, na meg a gyönyörű virágaid!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavasszal, nyáron egészen más lesz, mert az aljnövényzet nagyon dús és a lombhullató kisfák eszetlen gyorsan nőnek

      Törlés