2013. november 3., vasárnap

"Nigella mennyei csokitortája"




Mióta Zolinak magasabb cukor értéket mértek minden olyan étel, süti jobban érdekel, amiben nincs liszt, és megsüthető cukor nélkül is. Igaz a cukrot már régen kiváltottam először nád cukorra, az utóbbi időben meg nyírfacukorra és stiviára.  E heti süteményünket ismét Trollanyunál találtam meg.
Sok mindent készülök tőle elkésziteni. De most ez a torta lett a győztes, mert nincs benne liszt. Nigella könyve nekem is megvan, de mégis Trollanyu csodás képei vettek rá, a megsütésére.

Hozzávalók: 


25 dkg étcsoki (legalább 70 %)
6 db tojás (2 egész, 4 szétválasztva)
12,5 dkg vaj
17,5 dkg cukor (stivia cukrot használtam 80 gr)
csipet só 
5 dl tejszín (3,5 dl használtam)
2 ek cukor (pici stiviát)
1 vaníliarúd
kakópor díszítésnek
A csokit vízgőz felett megolvasztottam, majd hozzáadtam a vajat kisebb darabokban, hogy elolvadjon. 2 egész tojást és 4 tojás sárgáját 70 gr stivia cukorral sűrűre kikevertem, majd további keverés mellett hozzáadtam a kicsit kihűlt csokoládét. A csipet sóval kemény habot vertem, amibe a végén beletettem a maradék stivia cukrot. Majd 2-3 ek. habot belekevertem a csokoládés-tojásos masszába a többi habot, pedig nagyon óvatosan beleforgattam. Kikent, kilisztezett tortaformában, 180 °C-on, 35 percig sütöttem. A recept 24 cm-is tortaformát ír, de nekem csak 22 és 26 cm is van. Miután elég kicsi tojásaim voltak, így 6 helyett 7-et használtam, a nagyobb tortaformát választottam.
Gyönyörűen megsült a tészta, a firmában kihülve a közepe picit "összeesik, ezzel biztosítva tetejére kerülő tejszínhabnak a helyet

A tetejére a tejszinhabot ízlés szerint ízesitve kemény habbá verjük. Felkenjük, majd keserű kakaóval kicsit megszórjuk.




Meg kell, hogy mondjam, a recept elnevzése nem túlzás. Tényleg isteni finom.






4 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy megsütötted, jól sikerült:) A fiam szerint is az egyik legjobb torta, amit valaha evett, pedig én sokfélét sütök. A cukrot én is már minimálisra csökkentettm, szinte minden megsüthető édesítővel, nyírfacukorral, sokszor olvasom, hogy mellékízt éreznek ezeknél, szerencsére mi nem, nekem ugyanolyan, mintha cukor lenne:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nálunk is nagy sikere lett. A németeknél vettem stivia cukrot. Még sehol máshol nem láttam. A főzött, meg a sütött dolgokban jó a nyírfacukor, de engem a sima krémekben zavar, hogy hűsitő ize van.

      Törlés
  2. Imola, vártam már, mit fogsz sütni ezen a hétvégén??? Nagyon jól néz ki, ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak ajánlani tudom,mert nagyon finom. És te is nyugodt lelkiismerettel eheted.

      Törlés