2014. április 15., kedd

Gesztenyés szelet (véletlenül paleo...)



Megsütöttem  TücsökBogár  blogján látott gesztenyés szeletet. Nagyon kicsit változtattam rajta, de még így is paleo lett, pedig nem törekedtem rá.

Hozzávalók: 

6 dkg kókuszliszt
5 dkg kakaó (cukrozatlan)
1 csapott tk szódabikarbóna
csipet só
6 tojás
5 dkg olvasztott kókuszolaj
10 dkg kókuszvirág cukor (az eredeti: juharszirup)
5 cl kávé
1/2 vaniliarúd kikapart közepe

Krém:

5 dl kókuszkrém
8-10 dkg kókuszvirág cukor (az eredeti:eritritol)
25 dkg natúr gesztenyemassza
1 vanilia kikapart közepe
1/2 dl víz
3 db zselatinlap

A tojásokat kicsit kikevertem a kókuszcukorral, majd hozzáadtam a kávét, a kókuszolajat és a csipet sót és a kókuszliszttel összekevert kakaót és szódabikarbónát. 20x30 cm-is, sütőpapírral bélelt tepsibe teritettem és a 175° -ra előmelegített sütőben  25 percig sütött. Kihűtjük, majd visszatesszük a formába és rákenjük a krémet.
A krémhez a kókuszkrémet felvertem a kókuszcukorral(nekem nem sikerült kemény habbá verni, ahogy a receptben szerepel, de nem befolyásolta a krém állagát), majd összevertem a krumplinyomón áttört gesztenyével és a meleg vizben feloldott zselatinnal és vaniliával. A tetejére étcsokit reszeltem és fogyasztásig hűtőszekrényben pihentettem.
Nagyon finom lett és még mindig azon csodálkozom, hogy ilyen kevés liszttel hogy lesz aránylag magas a tészta .......







Csak ajánlani tudom, próbáljátok ki



4 megjegyzés:

  1. Hú, de guszta! A gesztenyemassza otthonról van, vagy találtál itt kint? És micsoda exotikus hozzávalók: kókuszvirágcukor. Csak kapkodom a fejem. Ilyen mintás tányérunk nekünk is van.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a gesztenyét a németeknél vettem, konzerv. De van még lefagyasztott rendes gesztenyém is, amit ősszel sütöttem. Konzerv gesztenyét lehet kapni itt is. A kókuszvirág cukrot csak ajánlani tudom. Nincs benne szénhidrát és nagyon finom.Minden ilyesmit tudsz venni a boltokban. Az Alföldi Porcelángyár terméke még sok helyen megtalálható. Nagyon szerettem ezt a mintát.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki és anyuéknak is van ilyen tányérjuk. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És finom. Igen ez a 80-as évek étkészlete volt. Nekem ezek voltak a "napocskás" tényérok.....

      Törlés