2014. október 2., csütörtök

Citromkrémes mogyorós szelet....




Amikor megláttam Trollanyunál a süteményt rögtön tudtam, hogy elkészítem. A recepten annyit változtattam, hogy xilit-et használtam hozzá.  Nagyon finom lett, bár első nap Zoli azt mondta, neki túl nagy a kontraszt a csoki és a citromkrém között. De ez másnapra nagyon megszelidült. Azt hiszem az mindent elmond a sütiről, hogy Nóri, aki nem szeret semilyen citromos dolgott többször is evett belőle....
Azért legközelebb kipróbálom naranccsal is. Azzal is tuti finom.

Hozzávalók:

A tésztához:

6 tojás fehérje
8 dkg xilit
20 dkg mogyoró(finomra darálva)

A citromkrémhez:

0,5 dl mandulatej
0,7 dl citromlé
10 dkg xilit
6 tojás sárgája
2  csapott ek. tápióka keményitő
3 ek kókuszolaj
1,5 dl behűtött kókuszkrém (tejszin)

Csokoládémázhoz:

10 dkg étcsokoládé
1 dl kókuszkrém

Először a krémet készitettem el,  A kókuszkrém kivételével minden hozzávalót a dupla falú tejforralóba tettem és sűrű krémmé főztem. Amikor elkészült áttettem egy másik tálba, belekevertem a kókuszolajat és amikor kihűlt beletettem a kemény habbá(?) vert kókuszkrémet. Nem tudom más hogy csinálja, de nekem még sosem sikerült keménnyé vernem a kókuszkrémet. Felverődik, de a keménytől messze van. Így aztán most kénytelen voltam beletenni 3 zselatinlapot, hogy kemény legyen a krém. Majd a hűtőbe tettem felhasználásig.
A laphoz a tojásfehérjéket kemény habbá vertem egy kis  xilittel. Majd belekevertem a xilittel kevert mogyorót. Óvatosan összekevertem és egy nagyméretű tepsiben, sütőpapírra kenve  180°C-ra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.
A kihült lapot három részre vágtam, a lapokat megkentem a krémmel. A tetejére pedig az  1 dl kókuszkrémmel felolvasztott csokoládét kéntem. Pár órára hűtőbe tettem.
A szeleteket elfelejtettem lefényképezni, így Trollanyu utólagos engedelmével az ő képét látjátok róla, de esküszöm, az enyém is ilyen volt.. :)





Mit mondjak, hamar elfogyott.....





6 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ízlett nektek is :) Nehéz volt hozzászokni a kókuszkrémhez, nem olyan, mint a tejszín, nem olyan levegős hab, hanem nehéz. Én mindig úgy csinálom, hogy kinyitom a dobozt előző nap, úgy áll a hűtőben, és csak a tetejét használom, ami kemény. De akkor sem lesz olyan, de én már hozzá szoktam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ok. Akkor megnyugodtam, hogy nem én vagyok az ügyetlen. Bár ez most egész kemény lett, de nem annyira mint kéne. Igaz én nem csak a tetejét használtam.
      Én Nórin voltam meglepődve, mert biztosra vettem, hogy ő nem fog belőle enni. :)

      Törlés
  2. Nagyon érdekes. Sajnos a családom megszokta a tiramisut és helyette akarok valami mást. A xilit-et nem használom, szerintem cukor is megteszi, esetleg kevesebb. A mandulatej beszerzése sem könnyű csakúgy mint a kókuszkrém (én nem szeretem a kókuszt) A mogyoró helyett talán a dió is jó. Most a dió is drága a manduláról és mogyoróról nem beszélve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, minden helyettesithető, cukorral, tejszínnel, tejjel. Egyébként nem érezni a kókusz izét. Nálunk a kevesebb cukor sem jó, így aztán általában stiviát használok. Most más lett. Tudom, hogy nem olcsó dolgok, bár idén sokkal olcsóbban vettem a piacon diót, mint tavaly. Meg időnként érdemes 20 dkg mogyorót áldozni egy finom süteményért. :)

      Törlés
  3. Nagyon puhának és finomnak néz ki, nekem jöhet a citrom a csokival.... :-))

    VálaszTörlés