2015. május 19., kedd

Málnás financier Trollanyutól ....




Miután fogalmam sem volt mit takar a finansier szó, hát utána néztem.....  Ezt találtam: " A finacier " eredetileg a francia pénzemberek (és nem a fináncok) csemegéje. Párizsban, egy tőzsde mögött cukrászdában kezdték készíteni, nevét onnan kapta, hogy bankókra, aranytömbökre hasonlít. A rohanó úrfiak számára tökéletes, amikor két ügylet között valami édes semmiségre támad kedvük. Kívülről ártalmatlan, belülről nem annyira a sok vaj miatt.
A recept Trollanyu paleo receptje. Annyit változtattam rajta, hogy mindjárt dupla mennyiséget készítettem a maradék tojásfehérjék miatt.

Hozzávalók:

2 tojásfehérje
7 dkg olvasztott kókuszolaj
4 dkg őrölt blansírozott mandula
3 dkg nyílgyökérpor
1 ek. tápióka keményítő
6 dkg eritrin (por alakú)
friss málna

A tojásfehérjéket kicsit felvertem, majd hozzáadtam a kókuszolajat és a többi hozzávalót. Muffin formákba töltöttem a masszát. Beletettem a málna szemeket és  175 °C-os sütőben  15 perc alatt készre sütöttem. Kivettem a formákból (eléggé puhák ilyenkor) és rácson hűtöttem ki. Kihűlve ropogóssá válik.



Trollanyu receptjében aránylag folyós massza van. Na ez nálam kapásból nem így volt. Éppen kanalazható volt még. Aztán sütés közben rengeteg olaj kisült  belőle. Tuti biztosra vettem, hogy ehetetlen lesz.....
De amikor kiűlt, valami fantasztikusan finom, kivűl ropogós, belül krémes sütiket kaptunk. A családnak annyira ízlett, hogy pillanatok alatt elfogyott. 








6 megjegyzés:

  1. Érdekes, amit írsz, hogy neked nem volt folyós a tésztád, azóta már többször sütöttem, nem paleosan is és mindig folyós volt. Na mindegy, a lényeg, hogy ízlett nektek is. Nálunk is akkora sikere volt, hogy azonnal megettük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miután én dupla adagot csináltam, lehet, a 2 ek tápióka jobban összefogja. Vagy még lehet, hogy én a végén tettem bele az olajat. Mindegy is, nagyon finom.

      Törlés
  2. Bár üzletember (asszony) nem vagyok, nálam is lenne helye egy ilyen gyorsan bekapható finomságnak! :-)) Köszi a részletes történetet is róla!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg kéne csinálnod az eredeti recept szerint, amiben sült vaj van olaj helyett. Biztos még finomabb ízt ad.....

      Törlés